اخبار

اخبار و رویدادهای کارخانه نوآوری درخشان یزد

شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت استان و کشور با حرکت در مسیر علم و فناوری

برنامه عملیاتی برای خرید محصولات شرکت های دانش بنیان استان توسط صنایع مستقر در استان تهیه می شود

برنامه عملیاتی برای خرید محصولات شرکت های دانش بنیان استان توسط صنایع مستقر در استان تهیه می شود

نشست مشترک استاندار یزد و مدیران ستادی فناور استان به منظور بررسی مسائل و نیازهای این حوزه برگزار شد. دکتر مهران فاطمی در این نشست با اشاره به نقش علم و فناوری در حل بسیاری از مسائل و پیشبرد امور، گفت: شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت استان و کشور، راهی جز حرکت در مسیر علم و فناوری ندارد.

وی با بیان اینکه مدیریتِ داناییِ محورِ استان باید بر مبنای «علم و فناوری» شکل گیرد، اظهاردشت: از این منظر زیست بوم علم و فناوری با محوریت مجموعه پارک های علم و فناوری کشور از اهمیت و جایگاه انکار ناپذیری برخوردارند.  
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه به حوزه علم و فناوری و تاثیرات و نتایج تحولی آن ایمان قلبی دارم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این حوزه، شخصا مسائل و موضوعات مربوط به آن را دنبال خواهم کرد.    
 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مهم پارک های علم و فناوری و حمایت تمام قد استان از فعالیت های این مجموعه در استان، گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری یزد جزء پارک های موفق کشور است که یکی از دلایل اصلی آن؛ اشتغال کارمندان متخصص، علاقمند و دغدغه مند در این مجموعه است.
 استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استعدادهای بسیار خوب موجود در شهرستان ها و ضرورت تقویت شهرستان ها، خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: رویکرد سال 1402 باید توسعه پارک علم و فناوری با نگاه توسعه متوازن و توجه به تمامی مناطق جغرافیایی استان باشد.  
 وی با بیان اینکه برای رویکرد فوق باید برنامه عملیاتی تدوین شود، اضافه کرد: به منظور همراهی و هم افزایی بیش از پیش دستگاه ها با برنامه های حوزه علم و فناوری، یکی از جلسات شورای اداری استان به مباحث مربوط به سیاست های این حوزه اختصاص خواهد یافت.
 دکتر فاطمی در پایان بر پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و تهیه برنامه عملیاتی برای خریداری محصولات شرکت های دانش بنیان استان توسط صنایع مستقر در استان تاکید کرد.

اشتراک‌گذاری در:

 اخبار مرتبط